ABB och Accenture i samarbete om lösningar för tillverkningsindustrin

ABB och Accenture i samarbete om lösningar för tillverkningsindustrin 2001-11-01 - ABB och Accenture meddelar idag att ett samarbete inletts kring en ny generation av affärslösningar för storföretag inom tillverknings- och kraftindustrin ABB och Accenture kommer att samarbeta för att erbjuda lösningar inom konsult, teknik och affärsutveckling som baseras på kompletterande kunnande, gemensamma erfarenheter och kundernas behov. Jörgen Centerman, ABB:s vd och koncernchef, säger att samarbetet är ett viktigt steg framåt i implementationen av Industrial IT. "Detta samarbete sänder en stark signal till våra kunder och till marknaden, " säger Centerman, "ABB:s lösning Industrial IT för produktionsplanering i realtid och ledningsstöd, tillsammans med Accentures kunnande inom leverantörslösningar, affärsutveckling, och nätverk av partners, skapar en kraftfull ny kombination som kommer att hjälpa kunder att uppnå en högre konkurrensnivå." "Detta samarbete stödjer vår vision och stärker vår position att leverera innovativa lösningar till globala kunder" säger Accentures styrelseordförande och koncernchef, Joe Forehand. " Genom samarbeten med företag som ABB, hjälper vi till att skapa globala leverantörslösningar och tillverkningsprocesser som inte bara är effektiva utan också stödjer produktutveckling och snabbar på introduktionen av nya affärsmodeller." Samarbetet innebär ingen investering. ABB (www.abb.com) är världsledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB har 160 000 medarbetare i mer än 100 länder. Accenture är världens ledande leverantör av konsulttjänster och lösningar inom management och IT. Företagets strategi är att bygga nätverk av olika affärsverksamheter för att leverera innovationer som hjälper kunder inom alla branscher att snabbt realisera sina visioner. Genom allianser, riskkapital och andra erbjudanden stärker vi vår kompetens inom konsulttjänster och outsourcing. Vi har 75 000 medarbetare i 46 länder. Besök gärna vår hemsida på www.accenture.com/sweden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00500/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00500/bit0002.pdf

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är en teknikledare som driver den digitala omställningen av industrier. Med över 130 år av innovation har ABB fyra kundfokuserade, globalt ledande affärsområden: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation som stöttas av den digitala plattformen ABB Ability™. ABB:s verksamhet Power Grids kommer att avyttras till Hitachi under 2020. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 147 000 medarbetare. www.abb.com