ABB tar hem servicekontrakt värt 135 MUSD

ABB tar hem servicekontrakt värt 135 MUSD Ny överenskommelse förlänger nuvarande femårigt underhållsavtal med tyska företag 2003-03-18 - ABB, kraft- och automationsföretaget, har tecknat ett femårigt fullservicekontrakt värt 135 MUSD (27 MUSD per år) med företag i industriparken Werk Bobingen nära München i Tyskland. Överenskommelsen förlänger ABB:s nuvarande kontrakt med ett antal kunder som har produktion i industriparken Bobingen. Det nuvarande kontraktet går ut om 12 månader. ABB ansvarar för att hålla fabrikerna i gång, vilket frigör de inblandade företagen att fokusera helt och hållet på processerna och produktionen. "Detta kontrakt bekräftar ABB:s förmåga att öka värdet för kunderna inom mycket specifika industrier och processer", säger Dinesh Paliwal, chef för ABB:s division Automation Technology. "Vi har visat att vi kan hjälpa våra kunder minska kostnaderna över tiden med värdeskapande tjänster och service." Det förnyade kontraktet täcker service för lokal produktionsverksamhet, infrastruktur samt kraftgenererings- och kraftdistributionsanläggningar. ABB ska fokusera på underhåll och processförbättringar i anläggningarna liksom att upprätthålla ett konkurrenskraftigt kraftgenererings- och kraftdistributionssystem. ABB (www.abb.com) är världsledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i mer än 100 länder och har ungefär 139 000 medarbetare. För mer information kontakta: Media Relations: ABB Corporate Communications, Zurich Wolfram Eberhardt Tel: +41 43 317 6512 Fax: +41 43 317 7958 media.relations@ch.abb.com Investor Relations: Switzerland: Tel. +41 43 317 3804 Sweden: Tel: +46 21 325 719 USA: Tel +1 203 750 7743 Investor.relations@ch.abb.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/18/20030318BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/18/20030318BIT00200/wkr0002.pdf

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är en teknikledare som driver den digitala omställningen av industrier. Med över 130 år av innovation har ABB fyra kundfokuserade, globalt ledande affärsområden: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation som stöttas av den digitala plattformen ABB Ability™. ABB:s verksamhet Power Grids kommer att avyttras till Hitachi under 2020. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 144 000 medarbetare. www.abb.com