ABB tar order på Malta

ABB tar order på Malta Komplett eldistributionsanläggning till Europas största sjukhusbygge 2001-11-21 -- ABB har fått en beställning värd över 300 MSEK på en komplett eldistributionsanläggning till ett nytt sjukhus på ön Malta i Medelhavet. Skanska International Projects, i samarbete med lokala företag, har huvudansvaret för att under cirka 4 år bygga och utrusta ett nytt storsjukhus till kunden FMS (Foundation for Medical Services). ABB Utilities enhet Modular Substations står för en komplett eldistributionsanläggning för avbrottsfri kraftförsörjning som inkluderar konstruktion, montage och igångkörning. Anläggningen omfattar generatorer, kontrollsystem, mellan- och lågspänningsställverk, transformatorer samt alla övriga elektriska installationer och avancerade stödsystem som erfordras i ett modernt sjukhus. I uppdraget ingår också underhållsstöd under viss tid. "Detta är en betydelsefull order och visar tillsammans med ett liknande uppdrag för Malmö sjukhus i november 2000 att vi en ledande leverantör av elanläggningar för sjukhus såväl i Sverige som på export" säger Per Segerström, ansvarig för kraftdistribution inom ABB i Sverige, i en kommentar. Sjukhuset kommer att ha en yta av 250 000 m2 och förse regionen men ytterligare 800 vårdplatser. Detta blir ett toppmodernt sjukhus med den senaste teknologin. ABB (www.abb.com) är världsledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB har 160 000 medarbetare i mer än 100 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00440/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00440/bit0001.pdf

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är en teknikledare som driver den digitala omställningen av industrier. Med över 130 år av innovation har ABB fyra kundfokuserade, globalt ledande affärsområden: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation som stöttas av den digitala plattformen ABB Ability™. ABB:s verksamhet Power Grids kommer att avyttras till Hitachi under 2020. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 147 000 medarbetare. www.abb.com