ABB utser Jessica Mitchell till chef för Investor Relations

2017-11-10 - ABB meddelade idag att man utsett Jessica Mitchell till chef för Investor Relations från 15 november 2017.

Hon kommer att rapportera till Chief Financial Officer Timo J. Ihamuotila. Hon efterträder Alanna Abrahamson, som utsetts till CFO för ABB:s division Industrial Automation. Alanna Abrahamson börjar i sin nya roll den 1 mars 2018 efter en smidig överlämning på Investor Relations.

Jessica Mitchell kommer till ABB från BP, där hon har varit chef för koncernens Investor Relations sedan augusti 2011. Hon har mer än 20 års erfarenhet inom olje- och gassektorn i Storbritannien och Sydafrika, där hon innehaft befattningar med ökande ansvar inom leverans och logistik samt strategisk marknadsföring på Castrol innan hon började med Investor Relations på BP för 15 år sedan.

”Jag vill börja med att tacka Alanna Abrahamson för det enastående arbete hon har utfört de senaste sex åren med att bygga upp starka relationer med viktiga intressenter och där hon bidragit till en bättre förståelse för vår strategi, våra mål och resultat inom finansvärlden”, säger ABB:s CFO Timo Ihamuotila.

”Jessica Mitchell tar med sig stor erfarenhet av IR till den nya rollen. Hennes djupa förståelse för värdekedjan i industrin kommer att vara mycket värdefull när vi ska förbättra investerarnas och analytikernas förståelse av hur vi adderar värde till våra kunders verksamheter.”

Jessica Mitchell, som är brittisk och sydafrikansk medborgare, kommer att vara stationerad på ABB:s globala huvudkontor i Zürich. Hon innehar en MBA från University of Cape Town.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är pionjär med banbrytande teknik inom elektrifieringsprodukter, robotar och drivsystem, industriell automation och kraftnät. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur i hela världen. Med över 125 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering samt driver energiomställningen och den fjärde industriella revolutionen. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 136 000 medarbetare. www.abb.com

För mer information, kontakta:

Investor Relations:
investor.relations@ch.abb.com