ABB utser ny chef för Investor Relations

ABB utser ny chef för Investor Relations 2003-04-02 - ABB har utnämnt Michel Gerber till ny chef för Investor Relations (investerarkontakter). Han rapporterar till företagets ekonomi- och finanschef (CFO), Peter Voser. Utnämningen gäller med omedelbar verkan. Gerber som är 39 år kommer till ABB från Lonza Group Ltd (tidigare Alusuisse-Lonza) i Basel, Schweiz där han arbetade som chef för Corporate Communications och Investor Relation. Från 1984 till 1996 arbetade Gerber på ett antal olika poster inom schweiziska bankväsendet, från aktie- och optionsmäklare till senior finansanalytiker. Han började på Alusuisse-Lonza 1996. Gerber efterträder Cheryl Sunderland, som lämnar företaget för ett uppehåll i karriärs efter mer än tio år med företaget. ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i mer än 100 länder och har ungefär 139 000 medarbetare. För mer information: ABB Corporate Communications, Zurich Wolfram Eberhardt Tel: +41 43 317 6512 Fax: +41 43 317 7958 media.relations@ch.abb.com Investor.relations@ch.abb.com Investor Relations Switzerland: Tel. +41 43 317 3804 Sweden: Tel: +46 21 325 719 USA: Tel +1 203 750 7743 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT01450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT01450/wkr0002.pdf

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är en teknikledare som driver den digitala omställningen av industrier. Med över 130 år av innovation har ABB fyra kundfokuserade, globalt ledande affärsområden: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation som stöttas av den digitala plattformen ABB Ability™. ABB:s verksamhet Power Grids kommer att avyttras till Hitachi under 2020. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 144 000 medarbetare. www.abb.com