ABB visar digitala lösningar för framtidens fabrik

Den 9-11 oktober är det åter dags för Scanautomatic & Processteknik på Svenska Mässan i Göteborg. I monter B03:32 visar ABB upp innovativa produktnyheter, avancerade servicetjänster och effektiva digitala lösningar för framtidens smarta fabrik.

”I år kommer vi att satsa extra mycket på att visa fördelarna med ABB:s erbjudande inom smart industri och hur vi kan hjälpa våra kunder med säkrare beslutsunderlag, ökad produktivitet, bättre resursanvändning, lägre kostnader och högre säkerhet”, säger Björn Sandberg, ABB:s projektledare för mässan.

ABB:s monter innehåller lösningar inom industriautomation, maskinsäkerhet, lågspänningsprodukter, motorer och drivsystem, styrsystem och instrument, lågspänningsställverk och service. Några av de nyheter som besökarna får ta del av är:

Integrerad kontinuerlig tillståndsövervakning för digitala drivlinor
ABB Ability™ Digital Powertrain är en serie digitala lösningar, inklusive produkter, programvara och tjänster samlat i ett enhetligt system. Det ger en tillförlitlig och kostnadseffektiv underhållsplanering. Konceptet presenteras för första gången i Sverige under Scanautomatic & Processteknik.

Nya funktioner i myABB Business Portal
Webbportalen myABB utvecklas hela tiden med nya smarta funktioner. En av de senaste funktionerna i myABB som visas under mässan gör det möjligt att se data från ABB Ablity™ Remote Condition Monitoring for Drives direkt i portalen. En annan nyhet är appen myIB som låter användarna själv registrera sina installationer med sin telefon för att få en bättre överblick över en anläggning och dess underhållsbehov.

Smarta lågspänningsprodukter
Besökarna kommer att få veta mer om bland annat MNS® Digital som är ett ABB Ability™ ställverk som ger åtkomst till realtidsdata om hela anläggningen och öppnar nya möjligheter för intelligenta enheter och molnteknik. Besökarna kommer även att få veta mer om bland annat ABB Ability™ EDCS, TruONE®, nya UPS- och Push-in-lösningar.

Kunskap för Sveriges industriella digitalisering
Under tisdagen den 9 oktober arrangeras Automation Summit som lyfter frågor inom både teknik- och marknadsutveckling kring utvecklingen av dagens och framtidens industri. Från ABB deltar Lena Stridsman, Country Digital Lead. Hon kommer att prata om digital transformering i Stadens kontrollrum. På mässgolvet arrangeras föreläsningar och seminarier med flera experter och nyckelpersoner från industrin. ABB medverkar i programmet med Henrik Persson, Automation Security expert, som kommer att prata om IT-säkerhet för industrin.

Följ oss live
på Twitter (@ABBSverige), Facebook (ABB Sverige), Instagram (abbsverige) och via vår webbplats (abb.se).

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är pionjär med banbrytande teknik inom kraftnät, elektrifieringsprodukter, industriell automatisering samt robotar och drivsystem. Vi betjänar kunder inom energi, industri samt transport och infrastruktur i hela världen. Med över 130 år av innovation skapar ABB idag framtiden inom industriell digitalisering med två tydliga värdeerbjudanden: att transportera elektricitet från kraftverk till eluttag samt att automatisera industrier från naturresurser till färdiga produkter. Som huvudpartner till ABB Formel E, den helt eldrivna internationella motorsportklassen hos FIA, tänjer ABB på gränserna för e-mobilitet för att bidra till en hållbar framtid. ABB verkar i över 100 länder och har ungefär 147 000 medarbetare. www.abb.com