Abelco Investment Group AB (publ) föreslås erhålla styrelseplats i Quickbit eu AB (publ)

Sven Hattenhauer, VD i Abelco Investment Group AB (publ) (”Abelco”), föreslås att ta plats i styrelsen för Quickbit eu AB (publ (”Quickbit”). Beslut fattas vid en extra bolagsstämma i Quickbit eu AB (publ) den 6 november 2018.

Abelco äger 8,9 % av aktierna i Quickbit och med avseende på ägarandelen väljer Abelco nu att engagera sig strategiskt i bolagets verksamhet. Utöver Sven Hattenhauer, föreslås även Johan Lund, VD i FrontOffice Nordic AB (publ) som ny styrelseledamot i Quickbit.

Genom de föreslagna styrelseförändringarna är Quickbits plan att stärka sin position ytterligare och fortsätta det pågående arbetet med den planerade listningen.

”Det sker ett skifte inom finanssektorn; affärsmodellerna och kundernas beteende har förändrats radikalt. Quickbits högteknologiska plattform, baserat på blockchain, tillhandahåller kryptovalutor till kunder inom e-handel och ger e-handlare möjlighet att minska risken för bedrägerier. Det snabbt och ständigt förändrade kundbeteendet ställer helt nya krav på de digitala aktörerna. Quickbits plattform spelar en viktig roll i denna utveckling. Vi är glada över att vi kan vara en del i detta bolag och dess framtida utveckling. Jag ser med stort intresse fram emot möjligheten att bidra till Quickbits tillväxt” säger Sven Hattenhauer, VD för Abelco Investment Group.

Sven Hattenhauer, VD
E-post: sven.hattenhauer@abelco.se
Telefon: +46 72 303 71 00

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 oktober 2018.