Abelco Investment Group AB (publ): TBS Group AB förlänger löptid på reversfordran på Real Holding

Abelco Investment Group ABs (publ) delägda dotterbolag TBS Group AB avyttrade samtliga aktier i helägda dotterbolaget TBS Industrial Properties AB under juli månad, mot betalning i form av reversfordringar på köparen Real Holding i Sverige AB (pub). En av dessa reverser har fått en förlängd löptid, från 11 augusti 2017 som tidigare meddelats till att nu löpa till och med 31 oktober 2017.

Det av Abelco Investment Group AB (publ) delägda dotterbolaget TBS Group AB har träffat överenskommelse med Real Holding i Sverige AB (publ) om att förlänga löptiden avseende den reversfordran om 6,25 MSEK som hade 11 augusti 2017 som ursprunglig löptid, till att nu löpa till och med 31 oktober 2017.

Parterna har vidare enats om att låta ovan reversfordran kvittas mot aktier i Real Holding enligt marknadsmässiga villkor att bestämmas vid kvittningstillfället.

Resterande reversfordringar på Real Holding löper med oförändrade villkor.

För mer information kontakta:

Henrik Sundewall, styrelseordförande

Reinhold Konnander, verkställande direktör

Abelco Investment Group AB (publ) investerar inom tydliga segment med förutbestämd kravprofil. Genom samarbete med bl.a. FrontOffice Nordic AB (publ) m.fl. skapas investeringsförutsättningar till hög avkastning till rimlig risknivå.

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 15 augusti 2017.