Abelco Investment Group ABs (publ) dotterbolag TBS tecknar samarbetsavtal och vinner order från Windy Boats

TBS Yard AB, dotterdotterbolag till Abelco Investment Group AB (publ) har tecknat nytt strategiskt samarbetsavtal med Windy Boats avseende effektivisering av produktion av s.k. skott (”bulkheads”). TBS Yard har erhållit en första order om knappt 0,3 MSEK under det ingångna avtalet med Windy Boats.

TBS Yard AB, majoritetsägt dotterbolag till TBS Group AB, som ägs till 51% av Abelco, har ingått samarbetsavtal med Windy Boats med fokus på tillverkning av komponenter i komposit. Kompositmaterialets karaktär av styvfasthet, fuktsäkring samt låga vikt skapar konkurrensfördelar jämfört med andra materialval. En inledande order om knappt 0,3 MSEK har nu erhållits under samarbetsavtalet, varvid produktion för denna inledande order bedöms starta före slutet av året. Den inledande ordern avser s.k. skott (”buldheads”) till Windys modell SR52 Blackbird superyacht tender.

”TBS har, som tidigare kommunicerats, vunnit flera prototypbeställningar i sitt breddade produkterbjudande. Bolagets samarbetsavtal med Windy Boats, kombinerat med en inledande konkret beställning, är oerhört spännande i och med den stora marknad som den civila båtmarknaden utgör. Samarbetsavtalet och den första erhållna beställningen är ytterligare kvittens på att Bolagets utökade försäljningsaktiviteter ger grund till förhoppning om en gynnsam utveckling av TBS Yard.” säger Henrik Sundewall, VD Abelco Investment Group AB (publ)

Henrik Sundewall, VD Abelco Investment Group AB (publ)

E-post: henrik.sundewall@abelco.se

Telefon: +46 (0)76 877 00 00

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 augusti 2018.