Aberdeen hyr ut 840 kvm till King på Sturegatan 10

Aberdeen har hyrt ut ca 840 kvm till reklambyrån King i SEB Trygg Livs fastighet Humlegården 57 på Sturegatan 10 i Stockholm. King hyr de två översta planen i fastigheten och flyttar in i december i år.

- Vi är stolta över att kunna erbjuda King fantastiska kontorslokaler i ett av Stockholms mest attraktiva lägen, mitt emellan Stureplans puls och Humlegårdens grönska. Sturegatan 10 är en funktionalistisk fullträff som renoveras till toppmodern standard för hyresgäster av högsta dignitet, säger Erik Skalin, uthyrningschef på Aberdeen Asset Management.

Sturegatan 10 omfattar totalt 6 500 kvm fördelat på 7 plan som blev vakanta i början av året. Huset är ritat av arkitekten Björn Hedvall och var ett av de första exemplen på funktionalistisk arkitektur i Stockholm när det byggdes 1930. En smal L-formad pelarbyggd huskropp ger mycket yteffektiva lokaler med bra ljusinsläpp till alla kontorsplatser. Den tekniska standarden är hög vilket ger god klimatkomfort. Fastigheten är miljöcertifierad som Green Building.

Läs mer om fastigheten på www.sturegatan10.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erik Skalin, Uthyrningschef, Aberdeen Asset Management
Tel: 070-256 32 89, e-post:
erik.skalin@aberdeen-asset.com

Tomas Krywult, Head of Real Estate Investment Management, SEB
Tel:08-763 63 29,
tomas.krywult@seb.se

Lena Ellertsson Marketing and Communications manager, Aberdeen Asset Management
Tel: 08-412 73 23, e-post:
lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

Om Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv
Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv äger fastigheter i Sverige och London som en del av sin investeringsportfölj. I Sverige äger företaget 70 fastigheter med en total uthyrbar yta på mer än 500 000 kvm och ett totalt ungefärligt värde av ca 18 miljarder kronor. Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv har som strategi att långsiktigt äga och utveckla sina fastigheter. Därför prioriteras satsningar för en hållbar utveckling och förnyelse av fastigheterna. Som ett led i det arbetet har Aberdeen Asset Management fått förtroendet att förvalta Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Livs svenska fastighetsbestånd. Tillsammans möter vi de önskemål våra hyresgäster har och strävar efter goda och långsiktiga relationer. Vår gemensamma målsättning är att skapa goda förutsättningar för våra hyresgästers verksamhet.

Om Aberdeen Asset Management
Aberdeen Asset Management är ett oberoende internationellt kapitalförvaltningsföretag. På fastighetssidan förvaltar Aberdeen cirka 210 miljarder kronor genom fondprodukter och förvaltningsmandat, varav ca 30 miljarder kronor i Sverige.   www.aberdeen-asset.se