Saluhall till Stureplan

I december får Stureplan sin första saluhall då ägarna till Svenska Brasserier smygöppnar Stockholms Matmarknad i Sturegallerian.  Svenska Brasserier driver även restaurangerna Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Luzette.

Stockholms Matmarknad kommer att ligga bredvid Sturehof, runt Sturehofs bar i oktagonen i Sturegallerian och byggnationen pågår för fullt. Stockholms Matmarknad smygöppnar butikerna i december och de ska stå helt klara i januari. Matmarknaden kommer att innehålla butiker med fisk (där Stockholms Fiskmarknad får en permanent plats), kött, skaldjur, ost & charkuterier samt bröd & bakverk, grönsaker och färdiga rätter. I den större butiken erbjuds även bordsservering.

- Stockholms Matmarknad kommer att skapa en ny spännande destination och mötesplats i Sturegallerian och Stockholm. Vi valde att arbeta med Svenska Brasserier för deras kreativa idéer och starka fokus på kvalitet och tidlöshet, säger Jens Linderstam som ansvarar för retail och fastighetsutveckling på Aberdeen Asset Management.

- Vi ser mycket fram emot att kunna erbjuda Stockholmarna bra hantverksproducerad mat av högsta kvalitet. Vi har under en längre tid byggt relationer med mindre producenter och vi har företagit många inspirationsresor i Sverige, Europa och USA för att hitta rätt utbud, säger PG Nilsson grundare och ägare av Svenska Brasserier.

På Stockholms Matmarknad i Sturegallerian kan kunderna handla hantverksmässigt och småskaligt producerad mat. Öppettider från 4 december är måndag – fredag 10.00-19.00, lördag 10.00-17.00 och söndag 11.00-17.00.

Källa Sturehof. Fotograf: Niklas Alexandersson

För ytterligare information och bilder, vänligen kontakta:

Jens Linderstam, Chef retail & fastighetsutveckling, Aberdeen Asset Management
Tel: 070-246 21 81, e-post: jens.linderstam@aberdeen-asset.com

PG Nilsson, Svenska Brasserier, grundare och ägare
Tel: 070-558 23 23 , e-post: pg@svenskabrasserier.se

Lena Ellertsson Marketing and Communications manager, Aberdeen Asset Management
Tel: 08-412 73 23, e-post:
lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

Om Svenska Brasserier
Med utgångspunkt i svensk gastronomi och estetik driver Svenska Brasserier Stockholmsbaserade restaurangerna Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Luzette. www.svenskabrasserier.se

Om Aberdeen Asset Management