Academedia förvärvar utbildningsföretaget Arena College i Malmö

ACADEMEDIA FÖRVÄRVAR UTBILDNINGSFÖRETAGET ARENA COLLEGE I MALMÖ AcadeMedia har förvärvat utbildningsföretaget Arena College i Malmö. Genom affären stärker AcadeMedia ytterligare sin position som totalleverantör av yrkesinriktad IT-utbildning. Köpet av Arena College ligger i linje med Academedias förvärvsstrategi. Arena College tillför spetskompetens inom bland annat datasäkerhet och nätverk. Genom detta förvärv breddar Academedia sitt utbud av 2-åriga kvalificerade yrkesutbildningar (KY). Under 2003 tillför Arena College två stycken två-åriga KY-utbildningar inom datasäkerhet och nätverk med totalt etthundra studenter. Förvärvet av Arena College påverkar Academedias omsättning med 3 MSEK under 2003 samt 3,3 MSEK under 2004. Verksamheten kommer att bidra positivt till Academedias lönsamhet redan under Q2 2003. För ytterligare information, kontakta: Lars G Mattsson, CEO Academedia AB (publ), lars.g.mattsson@academedia.se Phone: +46 (0)8 562 156 02 Mobile +46 (0)704 40 40 64 AcadeMedia finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Gävle och Köpenhamn. AcadeMedia är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/17/20030417BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/17/20030417BIT00090/wkr0002.pdf

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 900 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 180 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential. Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Mer information om AcadeMedia finns på www.academedia.se