Academedias dotterbolag Academedia World nu i Danmark

ACADEMEDIAS DOTTERBOLAG ACADEMEDIA WORLD NU I DANMARK Det svenska utbildningsföretaget AcadeMedia World erbjuder från och med nästa år sina Internetbaserade utbildningar på danska. Det danska utbildningsföretaget Jensens Bureau har valts till partner för den danska marknaden och kan nu erbjuda alla AcadeMedia Worlds utbildningar till alla befintliga och nya kunder. - Från och med nästa år kan vi erbjuda Danmarks mest spännande utbud av Internetbaserad utbildning och kompetensutveckling, säger direktör Hans Jörgen Jensen. - Genom avtalet kommer AcadeMedia World snabbt igång med försäljning i Danmark via ett välrenommerat utbildningsföretag som Jensens Bureau, säger Anders Ahlquist, VD AcadeMedia World. Jensens Bureau A/S är Danmarks ledande utbildningsföretag inom ny media- och informationsteknik och arbetar över hela Danmark med huvudkontor i Århus och filial i Köpenhamn. AcadeMedia World AB erbjuder ett femtiotal avancerade och längre utbildningar inom ny media- och informationsteknik. Alla utbildningarna är Internetbaserade och tillåter eleven att lära sig hemifrån eller från arbetsplatsen. För mer information, kontakta: Anders Ahlquist, VD AcadeMedia World E-mail: anders.ahlquist@academedia.com Mobil: 0704-40 40 46 Hans Jørgen Jensen, Direktør Jensens Bureau Email: hjj@jensens.dk Tlf: (+45) 8731 4300 Bild: http://www.academedia.se/g_image/AMW_Jensens.jpg Hans Jørgen Jensen (tv) och Anders Ahlquist (th) skriver samarbetsavtal. Fotograf: Petra Birkhofer ------------------------------------------------------------------------ AcadeMedia AB [ACAD B] är ett företag med inriktning på e-learning. Dotterbolaget Gravity erbjuder interaktiv kompetensöverföring och knowledge management samt producerar utbildningssystem på intranät, Internet och CD/DVD. Dotterbolaget MacMeckarna bedriver utbildning inom ny media- och informationsteknik samt landets största yrkeshögskola, Masters of Media. Dotterbolaget AcadeMedia World är en utbildningsportal med egenutvecklade och avancerade utbildningar inom ny media- och informationsteknik. Dotterbolaget Rekall bygger infrastruktur med kraftfulla sändningsnät för video, ljud och andra tyngre mediamängder över intranät och Internet. Koncernen har cirka 160 medarbetare och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT00340/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT00340/bit0001.pdf

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 17 500 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 179 900 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential. Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Mer information om AcadeMedia finns på www.academedia.se