Acando har implementerat en SAP-integrerad mobillösning åt YIT.

Acandos förpaketerade lösning möjliggör en högre grad av mobil kommunikation för servicetekniker, riktat mot SAP:s affärssystem. För YIT innebär lösningen att kostnaderna sänks tack vare förbättrade möjligheter till styrning och resurs-utnyttjande av Field Service-personal. Vidare elimineras pappers-administrationen, uppföljningen blir mer exakt och svarstiderna kortare.

Acando har under 2011 implementerat en med SAP integrerad lösning för Mobile Field Service åt YIT-gruppen. Mobillösningen höjer prestandan på nuvarande Customer Service-processer i SAP:s affärssystem och används i dag inom YIT:s Field Service-verksamhet i Sverige. Lösningen ger YIT:s fältpersonal en förbättrad tillgång till affärssystemet samt möjliggör en effektivare och mer integrerad serviceprocess.

Acando har ingått överenskommelse om en fortsatt utrullning av systemet under 2012. Det planerade användarantalet för de nordiska verksamheterna kommer uppgå till omkring 1500 användare. Totalt för YIT:s hela europeiska verksamhet beräknas användartalet uppgå till 5000 användare.

”Vi märker att mobila lösningar som är integrerade med SAP:s plattform ligger högt på kundernas önskelista. Den mobila integrationen med affärssystemet medför en högre grad av flexibilitet och nya möjligheter att kommunicera för SAP:s användare”, säger Eva Sandberg, chef för Enterprise Solutions på Acando

Eva Sandberg, chef Enterprise Solutions, Acando

E-post: eva.sandberg@acando.com
Telefon: 08 – 699 72 33

YIT
YIT erbjuder lösningar inom fastighetstekniska system, byggnation och industritjänster. Inom alla områden spänner YIT:s erbjudande över projektets hela livscykel. YIT erbjuder tjänster i Norden, Baltikum, Ryssland och Centraleuropa. År 2010 hade YIT-koncernen en netto-omsättning på 3,8 miljarder Euro och ett rörelseresultat på 229 miljoner Euro. YIT har 26 000 medarbetare.

Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,5 miljarder kronor och har cirka 1000 medarbetare i fem länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se