Active Capitals årsredovisning på nätet

Active Capitals årsredovisning på nätet I dag, torsdagen den 13 mars kl.14.00, läggs Active Capitals årsredovisning för 2002 ut på hemsidan www.activecapital.se Den tryckta versionen börjar distribueras idag till alla aktieägare. Utsikter 2003 "Sonesson Inredningar och MW har en stark position på sina respektive marknader och även vid en försvagning av konjunkturen bedömer jag att de kommer att utvecklas positivt. Sammantaget tycker jag att vi har ett bra utgångsläge för 2003, samtidigt som man inte nog kan understryka att företagande innebär risk och denna risk i tider av finansiell oro och krigshot är mer svårbedömd än annars. En bra strategi just nu kan vara att "sitta stilla i båten" säger Bo Håkansson VD i Active Capital Malmö den 13 mars 2003 Active Capital AB (publ) Bo Håkansson VD För mer information vänligen kontakta; Bo Håkansson, VD Active Capital, telefon 040-24 82 50, mobil 0705-98 57 22, bo.hakansson@activecapital.se Active Capital äger dotterbolagen Sonesson Inredningar, MW Trading och Soft Center. Sonesson Inredningar är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring och skolmöbler. MW utvecklar och säljer säkerhetsprodukter för detaljhandeln. SoftCenter är en fastighet som drivs i campusform och är ett väletablerat varumärke bland universitet och näringsliv i Sverige. Acitve Capitals aktier är noterade på Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Active Capital besök vår hemsida, www.activecapital.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00800/wkr0002.pdf