Active Capitals dotterbolag byter namn till MW Security och redovisar en ökad fakturering om 25% för första kvartalet Active Capitals helägda dotterbolag MW Trading AB byter namn till MW Security AB. "Namnbytet är ett naturligt steg som bättre beskriver företagets verksamhet och det behov MWs produkter löser för kunden. MW Securitys stöldskyddsprodukter för detaljhandeln exporteras idag till mer än 55 länder och exportandelen uppgick förra året till 97%. Detaljhandelns utveckling mot öppna planlösningar och ökad produktexponering med god tillgänglighet gör att behovet att skydda produkterna från stölder och svinn ökar från år till år" säger Bo Håkansson Vd i Active Capital "MW Securitys omsättning första kvartalet i år ligger väsentligt över förgående år, en ökning med cirka 25 procent. Vi har lagt en offensiv affärsplan som bygger på vidare expansion. MW Securitys mål är att öka omsättningen till 300 MSEK med en rörelsemarginal om 10 procent inom tre år. Detta inkluderar organisk expansion och produkt- och företagsförvärv", säger Bo Håkansson, VD i Active Capital. MW Security Omsättningen uppgick till 83,4 MSEK och rörelseresultatet före avskrivningar uppgick till 13,4 MSEK år 2002. Bland slutkunderna finns större internationella detaljhandelskedjor bl a MGE, FNAC, Tesco, Kaufhof, Virgin, H&M mfl MW Security utvecklar och säljer stöldskyddsprodukter som förhindrar stölder och snatteri i butiker. I sortimentet utgör idag cd- och dvd Safern den största produktkategorin. Under senare år har produktprogrammet breddats med stöldskyddsutrustning för produkter som är stöldbegärliga och är öppet exponerade i butikerna, bl a bläckpatroner, glasögonbågar, vin- och spritflaskor, klockor och parfymflaskor etc. För mer information; www.mwsafers.com Malmö den 7 april 2003 Active Capital AB (publ) Bo Håkansson VD För mer information vänligen kontakta; Bo Håkansson, VD Active Capital, telefon 040-24 82 50, mobil 0705-98 57 22, bo.hakansson@activecapital.se Active Capital äger dotterbolagen Sonesson Inredningar, MW Security och Soft Center som omsatte 401,3 Mkr och rörelseresultatet uppgick till 30,2 Mkr för 2002. Sonesson Inredningar är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring och skolmöbler. MW Security utvecklar och säljer säkerhetsprodukter för detaljhandeln. SoftCenter är en industri- och vetenskapspark som drivs i campus-form och är ett väl- etablerat varumärke bland universitet och näringsliv i Sverige. För mer information om Active Capital besök vår hemsida, www.activecapital.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00300/wkr0002.pdf