• ACAP Invest AB/

Report this content

Active Capitals dotterbolag MW Trading tecknar avtal om att sälja stöldskyddsutrustning till europeisk detaljhandelskedja Active Capitals dotterbolag MW Trading AB tecknar avtal värt 11 MSEK om leverans av stöldskyddsutrustning till en av de större detaljhandelskedjorna i Europa. "Ordern är viktig och visar att vi har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande för att minska stölderna i butiker. Vår strategi har varit framgångsrik och bygger på att följa med kundernas expansion ut i världen, större delen av vår omsättning exporteras till ett 50-tal länder. Vi planerar att addera till kompletterande produkter i vårt sortiment genom förvärv för att dra nytta av vårt starka internationella distributionsnät" säger Bo Håkansson Vd i Active Capital MW Trading MW Tradings exportandel uppgår till cirka 96%. Omsättningen uppgick till cirka 82 MSEK 2002. Bland slutkunderna finns större internationella detaljhandelskedjor som bl a Tesco, Kaufhof, Virign, H&M mfl MW Trading säljer och utvecklar stöldskyddsprodukter som förhindrar stölder och snatteri i butiker. Systemen består av elektroniska detektorer, deaktiveringsutrustning och alarmelement som appliceras på den stöldbegärliga produkten. I sortimentet utgör cd och dvd-Safern den största produktkategorin. Under senare år har produktprogrammet breddats av stöldskyddsutrustning för produkter som är stöldbegärliga och är öppet exponerade i butikerna, bl a bläckpatroner, glasögonbågar, vin- och spritflaskor, klockor och parfymflaskor. Malmö den 7 januari 2003 Active Capital AB (publ) Bo Håkansson VD För mer information vänligen kontakta; Bo Håkansson, VD Active Capital, telefon 040-24 82 50, mobil 0705-98 57 22, bo.hakansson@activecapital.se Active Capital äger dotterbolagen Sonesson Inredningar, MW Trading och Soft Center. Sonesson Inredningar är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring och skolmöbler. MW Trading utvecklar och säljer säkerhetsprodukter för detaljhandeln. SoftCenter är en fastighet som drivs i campus-form och är ett väl- etablerat varumärke bland universitet och näringsliv i Sverige. För mer information om Active Capital besök vår hemsida, www.activecapital.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/07/20030107BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/07/20030107BIT00160/wkr0002.pdf