Christian Lindgren ny VD i Active Capital

Christian Lindgren ny VD i Active Capital Till ny verkställande direktör i Active Capital har idag utsetts Christian Lindgren som efterträder Bo Håkansson som blir arbetande styrelseordförande i Consumer Healthcare- företaget Wilh. Sonesson. Christian Lindgren är född 1974 och är civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg. Han kommer närmast från befattningen som ekonomichef på Active Capital och har arbetat som controller/analytiker på det tidigare börsnoterade fastighetsbolaget Gotic. Malmö den 9 maj 2003 Active Capital AB (publ) Styrelsen För mer information vänligen kontakta; Kjell Nilsson, Styrelseordförande Active Capital, telefon 0702-60 01 21 Bo Håkansson, telefon 0705-98 57 22 Active Capital äger dotterbolagen Sonesson Inredningar, MW Security och Soft Center. Omsättningen uppgick till 401,3 Mkr och rörelseresultat uppgick 30,2 Mkr för 2002. Sonesson Inredningar är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring och skolmöbler. MW Security utvecklar och säljer säkerhetsprodukter för detaljhandeln. Soft Center är en vetenskaps- och industripark som drivs i campusform och är ett väletablerat varumärke bland universitet och näringsliv i Sverige. Active Capitals aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Active Capital besök vår hemsida, www.activecapital.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00200/wkr0002.pdf