Dan Björn ny nordisk marknadschef på Accenture

Dan Björn ny nordisk marknadschef på Accenture Dan Björn, 38, har utsetts till ny nordisk marknadschef på Accenture. Björn kommer från och med idag att leda Nordic Marketing Services vars fokus är att stärka Accentures position som världens ledande företag inom managementkonsulting och it-tjänster. Björn kommer att vara stationerad i Helsingfors, men spendera hälften av tiden vid kontoret i Stockholm. - Jag är glad över att få möjlighet att använda min erfarenhet för att stärka Accentures position inom Transformational Outsourcing. Det finns ett växande behov idag hos företag att utkontraktera funktioner för HR, ekonomi, IT och kundtjänst, säger Dan Björn, nordisk marknadschef på Accenture. Dan Björn har lång erfarenhet från marknadsföring av lösningar, tjänster och produkter inom it-området sedan början av 1990-talet från Oracle, SAS Institute och ICL (nu Fujitsu Invia). Innan han började inom marknadsföring innehade han olika befattningar inom försäljning. Dan Björn är dansk medborgare men bor och är uppvuxen i Finland. (REMOVED GRAPHICS) För ytterligare information, kontakta: Markku Silén, chef för Accenture Nordic Operations, tel +358 (0)205 725 510, markku.silen@accenture.com Hans Kullin, PR-ansvarig Accenture, tel 08-451 37 03, hans.kullin@accenture.com Om Accenture Accenture är världens ledande tjänsteföretag inom management och IT. Genom att leverera innovativa lösningar hjälper Accenture sina kunder att uppnå sina visioner och skapa långsiktiga värden. Med djup branschkunskap, breda globala resurser och allianser kan Accenture erbjuda ledande konsulttjänster och lösningar inom outsourcing. Med fler än 75 000 medarbetare i 47 länder genererade Accenture en omsättning på 11,6 miljarder dollar under räkenskapsåret som slutade den 31 augusti 2002. Besök gärna vår hemsida på www.accenture.com/sweden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030310BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030310BIT00400/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030310BIT00400/bild.html Pictures