Acrinova förvärvar fastighet i Landskrona

2017-10-27

Acrinova förvärvade den 27 oktober fastigheten Förrådet 12 i Landskrona. Fastigheten har en uthyrbar yta på ca 15.800 kvm, och ytorna disponeras för lager/kontor/industri. Förvärvet sker genom en bolagsaffär. Köpeskillingen grundar sig på ett fastighetsvärde om 45 mkr. En del av köpeskillingen har erlagts genom att Acrinova utger 46.154 aktier á 65 kr, dvs 3.000.000 kr, till säljaren. Resterande del av affären finansieras genom egna medel och banklån.

”Fastigheten har ett väldigt bra läge i Landskrona och ger från start ett bra kassaflöde. Fastigheten är uthyrd till 70%, och det finns uthyrningspotential kvar som kommer att ge mervärde framöver”, säger Acrinovas VD Ulf Wallén.

Ulf Wallén, 0708-30 79 90

VD, Acrinova AB (publ)

Denna information är sådan information som Acrinova AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 oktober 2017.

Acrinova är en fastighetskoncern med fokus på södra Sverige och på kommersiella fastigheter. Bolaget erbjuder helhetstjänster som ägare, förvaltare och utvecklare inom fastigheter. Acrinova har sitt huvudkontor i Malmö.