ACSC tecknar nytt avtal med Svenska Golfförbundet

ACSC tecknar nytt avtal med Svenska Golfförbundet ACSC har tecknat avtal med Svenska Golfförbundet och Föreningssparbanken om utveckling och utgivning av det första multifunktionella bankchipkortet. Kortet kommer att skickas ut till 500.000 golfspelare i Sverige. Det nya smarta kortet håller reda på golfarens namn, klubbtillhörighet och aktuella handicap. Den inbyggda betalfunktionen med Cash och möjligheten att förse kortet med MasterCard-koppling gör att golfaren med samma kort kan utföra de flesta betalningar både i Sverige och utomlands. - Detta är en utveckling vi bara sett början av, där smarta kort innehåller allt fler funktioner. Helt nya marknader för kort öppnar sig, säger Dan Segenmark, marknadschef på ACSC. För ytterligare information kontakta: Marknadschef Dan Segenmark, 08-626 60 60. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00940/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00940/bit0002.pdf