CFO lämnar Actic Group

Gustav Vadenbring, har beslutat att efter fem år lämna sin tjänst som CFO för Actic Group. Han kvarstår i sin nuvarande position som CFO tills han lämnar bolaget under hösten 2017. En process för att rekrytera hans efterträdare inleds omgående.

”Gustav Vadenbring tillträdde sin tjänst som CFO strax efter att vår huvudägare IK lnvest förvärvat Actic under 2012. Han har under fem år haft en central roll och varit starkt bidragande till att utveckla bolaget till där vi är idag. Han har även svarat för betydande insats inför och i samband med börsnoteringen, ett arbete som också inneburit en hög arbetsbelastning under en längre tid. Jag vill utrycka min stora uppskattning för hans insatser inom Actic”, säger Christer Zaar VD och koncernchef för Actic Group.

Gustav kommer efter avslutad anställning hos Actic att påbörja en tjänst som Industri- och företagsanalytiker på avdelningen Internationell kreditanalys på SEB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christer Zaar, VD Actic, christer.zaar@actic.se, 070-893 33 22

Niklas Alm, Investor Relations, niklas.alm@actic.se, 070-824 40 88

Informationen ovan är sådan som Actic Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 31 maj 2017 kl. 13:00.

Actic grundades 1981 (fd Nautilus Gym) och lanserade konceptet Gym & Bad. 1995 startades den internationella expansionen och Actic är idag en av de ledande aktörerna på gymmarknaden i Norden med bemannade gym. Actic driver 168 anläggningar med drygt 215 000 medlemmar i fem länder. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge och Tyskland. Actic erbjuder en välutvecklad träningsmetod (HIT–High Intensity Training) där medlemmarna får personliga träningsprogram med uppföljning av välutbildad personal. Detta tillsammans med baderbjudandet differentierar Actic på marknaden.

Actics vision är att bidra till ett friskare samhälle genom att attrahera bredare målgrupper och därigenom utvidga marknaden. Medarbetarna på Actics anläggningar engagerar sig i det lokala samhället för att bidra till ett hälsosammare samhälle. Actic, som har sitt huvudkontor i Solna, Stockholm, har cirka 750 heltidsanställda och en nettoomsättning under 2016 om 802 miljoner kronor. Koncernen leds av CEO Christer Zaar.