Ändrat datum för ordinarie årsstämma

Pressmeddelande 2017-03-31 14:30 CET

Adapta Fastigheter Aktiebolag (publ) (Nasdaq First North Bond Market: ADAPTA01) meddelar idag att det tidigare publicerade datumet för ordinarie årsstämma flyttas från 20 april till 11 maj.

Finansiell kalender 2017 för Adapta Fastigheter (publ):

Bokslutskommuniké 2016 2017-02-28
Årsredovisning 2016 2017-04-06
Årsstämma 2017-05-11
Delårsrapport jan–mar 2017-05-25
Delårsrapport jan–jun            2017-08-30
Delårsrapport jan–sep 2017-11-30

Den finansiella kalendern för 2017 finns publicerad på Adapta Fastigheters hemsida, www.adaptafast.se under Finansiellt / Finansiella rapporter.

Per Thörnqvist, vd, Adapta Fastigheter AB
+46 76-555 83 61, per@adaptafast.se

Sture Stölen, senior advisor & partner, Wildeco Ekonomisk Information. Certified Advisor.
+46 723 68 65 07, sture.stolen@wildeco.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Adapta Fastigheter Aktiebolag (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, och i förekommande fall, lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 mars 2017 kl. 14:30 CET.

Adapta Fastigheter utvecklar och förvaltar handels- och kontorsfastigheter, primärt i Storgöteborgsområdet. Vårt mål är att skapa attraktiva handelsplatser i samarbete med starka hyresgäster. Adaptas fastighetsportfölj består av 6 stycken handels- och kontorsfastigheter med en total uthyrbar area om ~45,000m2 och ett marknadsvärde på 1.5 miljarder kronor. För mer information, vänligen besök www.adaptafast.se.