Addtech-koncernen förvärvar R&K gruppen

Addtech-koncernen förvärvar R&K gruppen Bevinggruppen AB, ingående i Addtech-koncernen, har tecknat avtal om förvärv av R&K gruppen i Täby. R&K gruppen består av 3 affärsdrivande företag som tillsammans omsätter 100 MSEK. R&Ks affärskoncept är värdeskapande teknikhandel mellan Fjärran Östern och Norden. Produkterna består av kundunika komponenter och system som tas fram tillsammans med kund och leverantör. R&K gruppen startades 1986 och grundarna, som kommer att kvarstå i organisationen, har arbetat med Fjärran Östern sedan mitten av 60-talet. Goda och långvariga kontakter har då skapats, vilket är nyckeln till framgång i affärer med Japan och Kina. Addtech stärker i och med detta förvärv sin ledande position inom teknikhandel i Norden. Solna den 26 september 2002 Addtech AB (publ) För ytterligare information kontakta Hans O Roos, VD R&K gruppen, + 46 8 544 40 560 Erwin Theimer, VD Bevinggruppen AB, + 46 8 729 17 00 Johnny Öhman, vVD Addtech AB, + 46 8 470 49 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00060/wkr0002.pdf

Addtech är en teknikhandelskoncern som tillför både tekniskt och ekonomiskt mervärde i länken mellan tillverkare och kund. Addtech verkar inom valda nischer på marknaden för högteknologiska produkter och lösningar. Kunderna finns främst inom tillverkande industri och infrastruktur. Addtech har cirka 2 900 anställda i drygt 130 dotterbolag som drivs under egna varumärken. Koncernen omsätter drygt 10 miljarder SEK. Addtechaktien är noterad på Nasdaq Stockholm.