Adera: Astrakan har satt beslutsstödssystem i bruk på Trebruk

Adera: Astrakan har satt beslutsstödssystem i bruk på Trebruk Aderaägda Astrakan har nyligen avslutat en lyckad implementering av Trebruks nya beslutsstödssystem. Trebruk är ett av Europas ledande pappersindustriföretag inom grafiskt finpapper och omfattar varumärken som Amber, Arctic och Munken. En viktig faktor i Trebruks val av partner för implementeringen var att Astrakan och systemleverantören Cognos har ett väl fungerande samarbete sedan många år. En annan faktor som vägde tungt var att Astrakan ett par månader tidigare gjort en lyckad implementering av systemet på Munkedals, ett av pappersbruken inom Trebrukkoncernen. - Beslutsstödsystemet är en viktig investering för oss och vi ville vara säkra på att få en smidig och driftsäker implementering, säger Håkan Johansson, koncerncontroller på Trebruk AB. Vi hade sen tidigare positiva erfarenheter av att arbeta med Astrakan och i kombination med deras kunskaper i produkterna blev de ett naturligt val. Astrakan har sedan många år arbetat med datalager, systemintegration, datatransformation, och kunskapen om ETL-verktyg och beslutsstödslösningar är stor. Med hjälp av Astrakans projektmodell genomförs implementeringen på ett strukturerat och kostnadseffektivt sätt. Det nya systemet integreras med befintliga affärssystem och inom implementeringen ryms också alltid ett mått av kunskapsöverföring och utbildning för att säkerställa användningen av lösningen. - Tack vare vår långa erfarenhet av att arbeta med implementering och beslutsstödssystem kunde vi se till att Trebruk snabbt fick användning för sitt nya system, säger Jonas Boström, kundansvarig, Astrakan. Astrakan genomförde implementeringen hos Munkedals i vintras, implementeringen i hela koncernen genomfördes under augusti-oktober. För mer information kontakta gärna: Jonas Boström, kundansvarig Astrakan Tel: 070-3589820 E-mail: jonas.bostrom@aderagroup.com Håkan Johansson, koncerncontroller på Trebruk Tel: 031-63 17 00 E-mail: hakan.johansson@trebruk.se Om Adera Adera (publ) är ett konsultbolag som arbetar inom två olika affärsområden: 1) IT-driven Affärs- och Verksamhetsutveckling och 2) Integrerad kommunikation. Efter genomförande av pågående omstruktureringsprogram kommer bolaget att ha cirka 280 anställda i Sverige och England. Aktien är noterad på Stockholms-börsens O-lista. www.aderagroup.com Om Trebruk AB Trebruk är ett av Europas ledande pappersindustriföretag med produktion av högkvalitativt grafiskt finpapper. Trebruks papperskvaliteter täcker de väsentligaste användningsområdena inom bokproduktion, trycksaks- och reklamproduktion, kontorsmaterial och andra specialområden. Koncernens starka varumärken, Amber, Arctic och Munken, positioneras inom utvalda marknadssegment. Trebruks grafiska finpapper kännetecknas av både hög kvalitet och en stark miljöprofil. År 2000 producerade koncernen 465 600 ton grafiskt finpapper. Moderbolaget har sitt säte i Göteborg. www.trebruk.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00360/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00360/bit0002.pdf