Adera: Förvärvet av OOpix återgår

Adera: Förvärvet av OOpix återgår Adera och före detta ägarna till systemutvecklingsföretaget OOpix har beslutat att förvärvet skall återgå. Detta innebär att Adera återfår de 777 202 B-aktier som nyemitterades i samband med köpet, samtidigt som de ekonomiska relationerna mellan bolagen nollställs. Beslutet förutsätter godkännande på extra bolagsstämma. Kallelse till en sådan kommer att ske inom de närmsta dagarna. I framtiden kommer Adera att inom affärsområde IT att koncentrera sina resurser till Astrakan, ett IT- och managementföretag med knappt 100 medarbetare i Göteborg och Stockholm. För mer information kontakta: Torbjörn Lindh, VD Adera IT Telefon 0709 -27 30 85 Rolf Jansson, CEO och koncernchef Telefon 0705 -72 72 02 Adera AB (publ) driver idag verksamhet inom två affärsområden: IT-driven Affärs- och Verksamhetsutveckling samt Integrerad Kommunikation. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. www.aderagroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/30/20011130BIT00610/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/30/20011130BIT00610/bit0001.pdf