Adera lanserar ECORE - nytt verktyg och ny plattform för avancerad eBusiness

Adera lanserar ECORE - nytt verktyg och ny plattform för avancerad eBusiness Med sikte på att erbjuda ett avancerat verktyg och en plattform för multinationella företags verksamhet på Internet har Adera utvecklat Ecore. Systemet har redan använts med framgång inom CompaqEMEA och hos ett större telekomföretag i Europa. Genom att kvalitativ närvaro på Internet idag är det viktigaste konkurrensmedlet har också kraven betydligt höjts på snabbhet och avancerade funktioner när det gäller plattformar för eBusiness. Multinationella företag måste snabbt kunna globalisera en webbsite, erbjuda information i realtid och på flera olika språk och dessutom återanvända informationen från sajten i Intranät och extranät - Genom vår stora erfarenhet av att systemutveckla lösningar för globala och krävande företags eBusinessverksamhet har Adera fått djup insikt i de möjligheter och behov företagen har när det gäller Internet, säger Eva Degerman på Adera. I ECORE har vi samlat all denna kunskap i ett enda system. ECORE är därmed ett mycket viktigt projekt för Aderas kunder och det har engagerat samtliga våra kompetensområden - IT-strategi, marknadskommunikation och affärsutveckling. ECORE är sannolikt en av de mest avancerade plattformarna för framgångsrik eBusiness. ECORE har speciell fokus på att klara företags behov av att snabbt komma ut på marknaden och vara ständigt tillgänglig på Internet. Enligt en studie som nyligen genomfördes av Jupiter, är tillgänglighet och bra prestanda på en sajt dygnet runt avgörande för sajtens konkurrenskraft. Avancerade analysverktyg i ECORE möjliggör också leverans av blixtsnabb statistik och korrekta beslutsunderlag kring aktiviteterna på nätet. Genom olika informationsprofiler kan man säkerställa att företagets information presenteras och uppdateras på ett användarvänligt sätt och med nödvändig snabbhet. Möjligheterna till individuell anpassning är stora i ECORE, ett antal grundkomponenter för uppbyggnad och underhåll av webbinformation kan skräddarsys efter individuella företags behov och önskemål. Ett flertal företag har visat ett stort intresse för ECORE och inom en sex-månadsperiod kommer flera system att levereras. Adera AB (publ).Vi skapar affärsnytta för våra kunder genom att sammanföra kompetenser som är kritiska för att framgångsrikt konkurrera i den nya affärslogiken; strategi-/affärsutveckling-, marknadsförings- /kommunikations- samt IT-/Internetkompetens. Adera är idag 525 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm, Ljungby, Värnamo, Köpenhamn, Oslo, London, Antwerpen, Amsterdam och München. Aktien är sedan den 10 juni 1999 noterad på Stockholmsbörsens O-lista. (www.aderagroup.com). För mer information vänligen kontakta: Janerik Dimming, Informationschef Adera, tel. 031-701 67 66, mobiltelefon: 0706-206 008 Eva Degerman, chef Adera Maskingatan i Göteborg, tel. 031-779 35 42, mobiltelefon: 0708-260 503 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT00200/bit0002.pdf