Adera stänger webbkontor i Stockholm

Adera stänger webbkontor i Stockholm I det pågående strukturprogrammet har Adera som ett tillägg till tidigare aviserade åtgärder nu beslutat att stänga webbkontoret på Drottninggatan i Stockholm. Totalt berör denna neddragning drygt ett tjugotal personer. Sammantaget med andra, tidigare beslutade åtgärder, betyder detta att cirka 35 personer, både i Stockholm och Göteborg, kommer att lämna koncernen. - Jag bedömer fortfarande att våra åtgärder kommer att leda till lönsamhet och ser stora möjligheter framöver för konsultföretag med ett tydligt fokuserat erbjudande till sina kunder, säger Rolf Jansson, koncernchef i Adera. Den kapacitetsanpassning som vi nu genomför, är en konsekvens av att marknaden försämrat sig i en snabbare takt än vad vi tidigare räknat med. Parallellt fortsätter vi vårt strategiska utvecklingsarbete vilket innebär att marknaden kan räkna med fler nyheter från oss. För mer information kontakta: Rolf Jansson, CEO och koncernchef Telefon: 0705-72 72 02 Torbjörn Lindh, arbetande styrelseordförande Adera IT Telefon: 0709-27 30 85 Om Adera Adera (publ) är ett konsultbolag som arbetar inom två olika affärsområden: 1) IT-driven Affärs- och Verksamhetsutveckling och 2) Integrerad kommunikation. Efter genomförande av pågående omstruktureringsprogram kommer bolaget att ha cirka 280 anställda i Sverige och England. Aktien är noterad på Stockholms-börsens O-lista. www.aderagroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/14/20011114BIT00110/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/14/20011114BIT00110/bit0002.pdf