Adera tecknar ramavtal med Statskontoret

Adera tecknar ramavtal med Statskontoret Aderaägda Astrakan är en utav de leverantörer som har fått förtroendet i Statskontorets stora upphandling av IT-konsulttjänster. Statskontoret bedömer att tjänster för ca 250 miljoner kronor årligen kommer att avropas via ramavtalen. I upphandlingen deltog 110 företag, men endast 38 fick avtal. Astrakan fick ramavtal för tjänster inom teknikområdet. Aida Belatchew, ansvarig för upphandlingen på Astrakan, anser att man fick avtalet tack vare den långa och breda erfarenhet man har inom området. - Vi kunde presentera nöjda kunder och lyckade praktikfall inom flera teknik-områden som är av stor vikt för dessa myndigheter, säger Aida Belatchew. Internet-, Intranät, extranät- och säkerhetsslösningar är områden som för många myndigheter fortfarande har stor utvecklingspotential och i kombination med vår djupa kunskap inom verksamhetsutveckling kan vi göra stor nytta där. Ramavtalet gäller för myndigheterna Arbetsmarknadsstyrelsen (AMS), Naturvårdsverket, Rikspolisstyrelsen (RPS), Riksskatteverket (RSV), Statistiska Centralbyrån (SCB) och Valmyndigheten. För mer information kontakta gärna: Aida Belatchew, kundansvarig Astrakan Mobil: 0702-60 33 37 Claes-Göran Lövetoft, VD Astrakan Mobil: 0705-20 07 50 Adera (publ) är ett konsultbolag som bedriver verksamhet inom två områden: 1) IT-driven Affärs- och Verksamhetsutveckling och 2) Integrerad kommunikation. Aktien är noterad på Stockholms-börsens O- lista. www.aderagroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT01460/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT01460/bit0003.pdf