Pris till ESAB för bästa sajt

Pris till ESAB för bästa sajt Dansk Industri, dansk motsvarighet till Industriförbundet, har utsett företaget ESAB´s sajt till bästa webbplats. Sajten har utformats av Adera. Dansk Industri prisar framförallt sajtens grafik samt att ESAB förutom sedvanlig produktinformation, gett hög prioritet åt information om företagets miljöarbete och miljöpolitik. I en diger informationssektion delar ESAB med sig av sin 100-åriga erfarenhet av forskning och utveckling inom svets- och skärteknik. Det går också bra att maila en fråga till sajten och få ett snabbt svar. Den intresserade kan dessutom anmäla sig till företagets mailinglista för att kontinuerligt få nyheter från ESAB. Speciellt uppmärksammas också sektionen "Jobb hos ESAB" där även studenter kan anmäla intresse för praktikarbeten och andra typer av samarbeten. - Just nu arbetar vi även med en lösenordsskyddad sektion för våra partners där vi kommer att erbjuda handel över Internet av våra produkter, säger Erik Rolvung, marknadsansvarig på ESAB i Danmark. Den Europeiska sajten (www.esab.com/europe), samt de nordiska sajterna har utformats av Adera som i dagarna även färdigställt de tyska och österrikiska sajterna. Innan årets utgång kommer alla ESAB´s säljbolag i Europa att ha nya Internet- och Extranetlösningar baserade på Aderas layout. ESAB är världens ledande producent av svetsutrustningar, tillsatsmaterial och skärutrustningar för så gott som alla svets- och skärprocesser samt tillämpningar. ESAB-gruppen som ägs av Charter plc i London, har en total omsättning på SEK 8,5 miljarder och 7.600 anställda, varav 3.500 i Europa. ESAB har verksamhet i hela världen med säljkontor i 31 länder och produktionsenheter i 16 länder. Adera AB (publ) skapar affärsnytta för våra kunder genom att i vår egen organisation sammanföra kompetenser som är kritiska för att framgångsrikt konkurrera i den nya affärslogiken; strategi-/affärsutveckling-, marknadsförings-/kommunikations- samt IT-/Internetkompetens. Adera är idag 550 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm, Ljungby, Värnamo, Köpenhamn, Oslo, London, Antwerpen, Amsterdam och München. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information besök gärna www.esab.com eller www.aderagroup.com. För mer information vänligen kontakta: Tomas Hermansson, Marknadskommunikationschef ESAB, tel. 031-509 243, mobiltelefon: 0705-617 410 Janerik Dimming, Informationschef Adera, tel. 031-701 67 66, mobiltelefon: 0706-206 008 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00510/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00510/bit0002.pdf