Kommuniké från Aerocrine AB:s årsstämma 2010

Aerocrines årsstämma hölls tisdagen den 27 april 2010 i Solna.

Anders Williamsson, Lars Gatenbeck, Lars Gustafsson, Staffan Lindstrand, Magnus Lundberg, Yvonne Mårtensson och Karl Swartling omvaldes som styrelseledamöter. Anders Williamsson utsågs till styrelseordförande. Moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkningar fastställdes. Det beslutades att ingen utdelning skulle ske och att årets förlust skulle föras över i ny räkning. Stämman beslutade att ny valberedning intill dess sammansättningen av nästkommande valberedning publicerats skall utgöras av representanter för de fyra röstmässigt största aktieägarna (ägargrupperade) samt styrelsens ordförande, vilken även skall sammankalla valberedningen till dess första möte. Sammansättningen av valberedningen inför årsstämman 2011 skall baseras på ägaruppgifter i enlighet med Euroclear Sweden AB:s register per 31 augusti 2010 och publiceras så snart den är utsedd, dock senast sex månader före årsstämman. Stämman beslutade att bifalla styrelsens förslag om bemyndigande för styrelsen att besluta om att – med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt med eller utan bestämmelse om apport, kvittning eller andra villkor – öka bolagets aktiekapital genom nyemission samt att emittera teckningsoptioner och konvertibler. För fullständig information om varje förslag som antogs av bolagsstämman hänvisas till www.aerocrine.se där dokumentation relaterad till bolagsstämman finns att ladda ner. För mera information, kontakta: Paul de Potocki, VD, telefon: +46 8 629 07 82