ÅF i utökat partnerskap med Electrolux

ÅF och Electrolux utökar sitt samarbete inom R&D.

ÅF och Electrolux har tillsammans unika kunskaper inom digitalisering, konsumentvaror och produktion. I ett utökat samarbete kommer ÅF att stödja  Electrolux svenska R&D-verksamhet inom diskmaskiner, i samband med en övergång av den funktionen till Italien.

­”Vi är mycket glada för det här fördjupade samarbetet som innebär att ÅF under en period får en större roll inom R&D Disk hos Electrolux samt att vårt erbjudande inom R&D, genom Electrolux medarbetares unika kompetens, stärks ytterligare. Samarbetet ligger väl i linje med ÅFs nya strategi att kunna erbjuda våra kunder fler paketerade lösningar och helhetsåtaganden”, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef för ÅF.

ÅF är Sveriges sjätte största arbetsgivare inom R&D och har ca 3000 personer anställda inom området. R&D-projekt finns inom ÅFs samtliga branscher industri, infrastruktur och energi.

ÅF AB

För mer information:

Viktoria Leigard, Head of Press ÅF                                    +46 70 342 96 30