Affärsstrategerna investerar ytterligare i Alpha Helix

Affärsstrategerna investerar ytterligare i Alpha Helix Affärsstrategerna har tillsammans med en svensk institutionell investerare gått in med 20 miljoner SEK i Alpha Helix till en värdering motsvarande 250 miljoner SEK före investeringen (381 SEK aktie). Affärsstrategernas andel var 2.5 miljoner SEK. Affärsstrategerna har tidigare investerat 6,9 miljoner SEK i Alpha Helix. Detta innebär en uppvärdering av Affärsstrategernas innehav i Alpha Helix motsvarade 2 SEK per aktie i Affärsstrategerna. Affärsstrategerna substansvärde per den 11 januari 2001 uppgår till 40 SEK per aktie. Substansvärdet per aktie är beräknat på 8.844.400 aktier. Alpha Helix AB utvecklar, tillverkar och marknadsför utrustning för molekylär biologi med fokus på den internationella marknaden. Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O- lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Internet, Wireless och Life Science/Medicinsk Teknik. Affärsstrategerna är delägare i följande bolag: A Brand New World, Alpha Helix, Arctic BioPharm Production, Artema, A3TL, Chemel, Doorways Education, European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, InfiniCom, Mainbox, Megacon, Mocat, Musicbrigade, Naty, Netbaby World, Picron Microarrays, RaySearch Laboratories, RSC Technology, Samba Sensors, Skolboken.se, SWATS, Webupdate Scandinavia, Widermind samt Yesitworks Sweden. Mer information finns på www.astrateg.se För ytterligare information kontakta; Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna Tel: 08-662 40 30 E-post: cgfridh@astrateg.se Lars Prins, informationschef för Affärsstrategerna Tel: 08-545 831 97 Mobil: 0733-14 49 37 E-post: lars.prins@astrateg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00980/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00980/bit0002.pdf