Affärsstrategernas intressebolag Infincom bildar gemensamt bolag med amerikanska Wireless Assets. InfiniCom AB (publ) har idag undertecknat en avsiktsförklaring ("Letter of Intent") att bilda ett Joint Venture med det amerikanska företaget Wireless Assets, Inc. Avsikten är att gemensamt skapa ett av de ledande företagen i USA och Europa inom trådlös kommunikation, internet, intranet, IT-säkerhet och e-handel Det samägda bolaget kommer att ägas till lika delar av InfiniCom och Wireless Assets. Syftet är att bredda produkt- och tjänsteutbudet och skapa nya affärsmöjligheter genom att utnyttja spetskompetenser och etablerade kundbaser inom de båda bolagen. - De båda företagen passar varandra som hand i handske och deras kommande samarbete lär snart ge resultat. Efterfrågan på trådlösa IT-lösningar ökar ständigt och Wireless Assets är ett etablerat företag med spetskompetens inom området. InfinCom å andra sidan har sin spetskompetens inom IT- säkerhet, systemintegration och logistik. Marknaden för säkra IT-lösningar är som bekant avsevärd varför jag förutspår en snabb tillväxt för detta Joint Venture företag säger Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna Wireless Assets Inc. (New Jersey, USA) är en ledande leverantör av kompletta infrastruktur- och logistiklösningar till företag inom trådlös kommunikation och data service. Bolaget offererar internetbaserade mjukvaruapplikationer för integrerad kundservice, ordermottagning och finansiella backup-system för både konventionell och internetbaserad handel. InfiniCom är ett IT-konsultföretag med fokus på implementering av affärsmässiga lösningar för elektroniska transaktioner och säkerhet. Affärsinriktningen omfattar Internet, mobilt Internet samt alternativa distributionskanaler som berör elektroniska transaktioner. Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O- lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Internet, Wireless och Life Science/Medicinsk Teknik. Affärsstrategerna är delägare i följande bolag: A Brand New World, Alpha Helix, Arctic BioPharm Production, Artema, A3TL, Chemel, European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, InfiniCom, Mainbox, Megacon, Mocat, Musicbrigade, Naty, Netbaby World, Picron Microarrays, RaySearch Laboratories, RSC Technology, Samba Sensors, Skolboken.se, SWATS, Webupdate Scandinavia, Widermind samt Yesitworks Sweden. Mer information finns på www.astrateg.se För ytterligare information kontakta; Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna Tel: 08-662 40 30 E-post: cgfridh@astrateg.se , informationschef för Affärsstrategerna Tel: 08-545 831 97 Mobil: 0733-14 49 37 E-post: lars.prins@astrateg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/31/20010131BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/31/20010131BIT00470/bit0002.pdf