Cortree rekryterar VD från börsbolag - Anna Bernsten tar Cortree till nya marknader

Cortree rekryterar VD från börsbolag Anna Bernsten tar Cortree till nya marknader Anna Bernsten, tidigare Vice President på forskningsbolaget Medivir AB, är ny VD i Cortree AB. I dag är Cortree den ledande integratören av digitala bildsystem för sjukvården på den nordiska marknaden. - Anna Bernstens långa erfarenhet av internationell marknadsföring och försäljning av medicinska produkter gör att hon passar mycket bra in på Cortree. Under hennes tid som ansvarig för affärsutveckling och investerarkontakter på börsnoterade Medivir utvecklades bolaget enormt. Dessutom har hon som civilingenjör rätt akademisk bakgrund, säger Claes- Göran Fridh, styrelseordförande i Cortree samt VD i Affärsstrategerna AB som är huvudägare i Cortree. Digital bildbehandling inom vården är ett expansivt område. I sin roll som VD kommer Anna Bernsten att arbeta med utvecklingen av Cortree som bolag. Företaget har ett antal strategiska samarbetspartners vilket gör att Cortree kan erbjuda både bredd och flexibilitet till kunderna. - Vi ska fortsätta att stärka våra samarbeten. I dag samarbetar vi med de internationella bolagen Image Devices och Cedara, som är världsledande på digitala arkiv respektive visualisering. Dessutom har vi starka samarbetspartners i SUN Microsystems, för att säkra bredden kapacitetsmässigt, och WM-data, för att säkerställa driftsäkerheten för de produkter som levereras, säger Anna Bernsten. I dag har Cortree installationer i Sverige och Norge och tog nyligen hem en stor affär i Nordnorge, som innebär digitalisering av sjukhuset i Hammerfest. - Vi är inte främmande för att ta företaget ut på europamarknaden inom några år, men först ska vi bli stora inom Norden, säger Anna Bernsten. För ytterligare information, kontakta: Claes-Göran Fridh, VD i Anna Bernsten, VD i Affärsstrategerna AB Cortree AB Tel: 08-662 40 30 Tel: 08- 470 19 00 e-mail: cgfridh@astrateg.se Mobil: 0709- 369 069 För mer information, besök www.cortree.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00250/bit0002.pdf