Ulf Spendrup ny styrelseordförande

Ulf Spendrup ny styrelseordförande Affärsstrategernas portföljbolag Mainbox har till ny styrelseordförande valt Ulf Spendrup, vice VD i Spendrups Bryggeri AB. Han efterträder Affärsstrategernas VD Claes-Göran Fridh. Mainbox har utvecklat ett externt kunddatabassystem som hjälper företag inom daglig-varubranschen att identifiera sina slutkunder. Systemet appliceras enkelt till olika Action Marketing-aktiviteter kopplade till webben. Information om samtliga kampanjdeltagare lagras i Mainbox databas. Därmed möjliggörs individanpassad kommunikation genom att leverantörerna erbjuder rätt produkt, vid rätt tillfälle, till rätt målgrupp. - Mainbox erbjuder en tjänst som ger leverantörerna en möjlighet att lära känna konsumenterna, vilket är viktigt för att kunna effektivisera marknadskommunikationen samt öka konsumentlojaliteten, säger Ulf Spendrup. Action Marketing fyller en viktig strategisk roll för företag inom dagligvarubranschen. Samtliga leverantörer som använder systemet får även tillgång till det nätverk som Mainbox erbjuder. På så sätt kan leverantörer även kommunicera med konsumenter som tidigare visat intresse för andra närliggande produktgrupper, vilket tidigare varit omöjligt. Den tekniska infrastrukturen är färdig och Mainbox har redan 15 starka varumärken som kunder och de första kampanjerna har precis lanserats. - En styrelse skall fungera som en katalysator för företagets utveckling och där ser vi Ulf Spendrup som en oerhört stark resurs, säger Marcus Folmer, VD och grundare av Mainbox. För ytterligare information kontakta: Lars Graneld, Investment Manager Affärsstrategerna. Telefon 08-545 831 93 eller e-mail: lars@astrateg.se Marcus Folmer, VD Mainbox. Telefon 08-545 252 21 eller e-mail: marcus.folmer@mainbox.se Foto: www.mainbox.se/bilder Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O- lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Internet, Wireless och Life Science/Medicinsk Teknik. Affärsstrategerna är delägare i följande bolag: A Brand New World, Alpha Helix, Artema, Doorways Education, Chemel, European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, InfiniCom, Mainbox, Megacon, Mocat, Musicbrigade, Naty, Netbaby World, RaySearch Laboratories, RS Cordless Technology, Samba Sensors, Skolboken.se, SWATS, Webupdate Scandinavia, Widermind samt Yesitworks Sweden. Mer information finns på www.astrateg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT01150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT01150/bit0002.pdf