ÅF öppnar nytt kontor i Marievik, Liljeholmen

Den 19 december öppnar ÅF ett nytt kontor i Marievik, Liljeholmen söder om Stockholm. Totalt rör det sig om cirka 5 000 kvm kontorsyta. Flytten sker i tre etapper och när hela flytten är genomförd kommer ÅF att ha cirka 360 arbetsplatser i huset.

Marievik har ett attraktivt läge med goda kommunikationer. T-banan ligger bara fem minuter bort och likaså tvärbana, samt flera bussförbindelser direkt utanför kontoret.

Kontoret är ett komplement till ÅFs huvudkontor i Solna.

- ÅF har valt att etablera Marievikskontoret för att kunna erbjuda våra medarbetare en arbetsplats söder om staden också. Men förhoppningen är att både kunder, partners och medarbetare ska söka sig till kontoret, säger Carl-Olof Alknert, Director Real Estate and Facility på ÅF.

Fastighetsägare är Castellum. ÅF har även Castellum-kontor i Luleå, Östersund, Solna, Örebro, Jönköping och Växjö. Totalt rör det sig om närmare 30.000 kvm.

För mer information kontakta Carl-Olof Alknert, Director Real Estate and Facility  +46 10 505 41 05

Om oss

AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.