Viktoria Gelin ny marknadschef på Aftonbladet

Viktoria Gelin, 35, har utsetts till ny marknadschef på Aftonbladet.
– I Victoria får vi en engagerad marknadschef med lång erfarenhet och hög kompetens som med kraft kommer att arbeta för att fortsätta stärka vårt erbjudande, säger Andreas Aspegren, Aftonbladets onlinechef.

Viktoria Gelin har arbetat på Aftonbladet i elva år, först på papperstidningens säljavdelning, och de senaste sex åren som projektledare på marknadsavdelningen.

– Det är oerhört inspirerande att få möjligheten att driva utvecklingen av våra varumärken och att fortsätta digitaliseringen av vår marknadsföring, säger Viktoria Gelin.

Aftonbladets onlinechef Andreas Aspegren är mycket nöjd med rekryteringen.

– En viktig uppgift för avdelningen framöver blir att få ihop Aftonbladets marknadskommunikation på ett ännu starkare sätt, oavsett om det handlar om egna kanaler, fysiska events eller sociala medier, säger Andreas Aspegren.

Viktoria Gelin ser fram emot att rivstarta på det nya jobbet.

– Att få jobba med alla skickliga medarbetare på marknadsavdelningen och en redaktion i världsklass gör att jag kan gå in i rollen med en trygghet i att våga utmana och testa nya vägar, säger hon.

Viktoria Gelin tillträder tjänsten som marknadschef den 1 februari.

Andreas Aspegren, onlinechef. Tel: 070-830 55 75. E-post: andreas.aspegren@aftonbladet.se.
Magnus Ringman, t f informationschef/stabschef. Tel: 070-525 23 49. E-post: magnus.ringman@aftonbladet.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 3,5 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, webb och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 350 anställda. Omsättningen 2015 var 1,9 miljarder kronor och vinsten 233 miljoner kronor.