Förändringar i Ahlstrom-Munksjös ledningsgrupp

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, BÖRSMEDDELANDE NOVEMBER 27, 2019 kl 08:00 EET

Ahlstrom-Munksjö stärker den långsiktiga strategiutvecklingen genom att utvidga koncernledningen. Förändringen förbättrar innovations- och hållbarhetsfokus inom strategiutveckling och implementering.

Anna Bergquist har utsetts till Executive Vice President, Strategy, Sustainability and Innovation, och medlem av koncernledningen från och med 1.1.2020. Hon kommer att rapportera till Hans Sohlström, VD och koncernchef. Anna är för närvarande Vice President för verksamheten Insulation.

Tarja Takko har utsetts till Executive Vice President, People and Safety, och medlem av koncernledningen från och med 1.1.2020. Hon kommer att fortsätta rapportera till Hans Sohlström, VD och koncernchef. Tarja är för närvarande tillförordnad Executive Vice President, People and Safety, och Vice President Talent and Development, Group HR.

Hans Sohlström, VD och koncernchef för Ahlstrom-Munksjö, välkomnar Tarja och Anna till koncernledningen: ”Jag är mycket nöjd med att ha Tarja i koncernledningen eftersom hon bidrar med gediget ledarskap för vår viktigaste framgångsfaktor - våra kunniga och engagerade människor. Jag är likaså belåten att välkomna Anna till koncernledningen för att leda och stödja koncernens strategiutveckling. Vår mission är hållbara och innovativa fiberbaserade lösningar. Hållbarhet och innovation är viktiga prioriteter för oss och viktiga drivkrafter i alla våra verksamheter. Dessa är integrerade i vår strategi och erbjuder många möjligheter för oss som leverantör av fiberbaserade smarta lösningar. ”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Hans Sohlström, VD och koncernchef, +358 10 888 2520
Johan Lindh, Vice President, Communications and Investor Relations, + 358 10 888 4994

Ahlstrom-Munksjö i korthet
Ahlstrom-Munksjö är en global ledare inom fiberbaserade material som levererar innovativa och hållbara lösningar till kunder över hela världen. I vårt erbjudande finns dekorpapper, filtermaterial, releasepapper, slipbaspapper, nonwovens, elektrotekniskt isoleringspapper, glasfibermaterial, förpacknings- och etikettmaterial, tejp, material för medicinska ändamål och diagnostiklösningar. Årlig omsättning är cirka EUR 3 miljarder och antalet medarbetare är 8 000. Ahlstrom-Munksjös aktie är noterad på Nasdaq i Helsingfors och Stockholm. Läs mer på www.ahlstrom-munksjo.com.