AIK Fotboll och Svea Ekonomi förlänger samarbetet

AIK Fotboll kan med stolthet och glädje meddela att Svea Ekonomi fortsätter som huvudsamarbetspartner till klubben och parterna har tecknat ett nytt treårsavtal som löper över 2020.

– Det nya samarbetsavtalet mellan parterna är det hittills största och Svea Ekonomis engagemang har denna gång utökats, bland annat med en riktad satsning mot damfotbollen. Vi är mycket glada för det fortsätta samarbetet med Svea Ekonomi och det engagemang som företaget visar för hela AIK Fotboll innefattande såväl våra ungdomar som herr- och damlag på elitnivå, säger Håkan Strandlund, Tf VD AIK Fotboll.

– Vi tycker att det är en bra marknadsföring att synas tillsammans med AIK Fotboll. Vi tycker att det engagemanget som AIK Fotboll har lyser igenom och det är en klubb som verkligen vill någonting, säger Lennart Ågren, VD Svea Ekonomi.

– Vi på AIK Fotboll är otroligt stolta över att fortsätta det framgångsrika business-to-business-samarbetet med Svea Ekonomi. Vi har under de senaste åren lyft samarbetet till nya nivåer och ambitionen är nu att tillsammans med övriga representanter i AIK Fotbolls nätverk och alla AIK-supportrar att kommande år kunna hjälpa varandra att ytterligare lyfta detta samarbete vilket känns otroligt inspirerande och kul, säger AIK Fotbolls Kommersielle chef Stefan Jonasson.

AIK Fotboll och Svea Ekonomi har sedan 2009 haft ett för båda parter bra och gynnsamt samarbete, bland annat gällande fakturafrågor och delbetalningssystemet för årskort.

Håkan Strandlund, Tf VD AIK Fotboll
070 - 431 12 61, hakan.strandlund@aik.se