Anton Salétros säljs till FC Rostov

AIK Fotboll och FC Rostov är överens om villkoren för en omedelbar övergång gällande Anton Salétros. Det ryska transferfönstret öppnar den 11 juni och Anton ansluter direkt till klubbens förberedelser inför den stundande säsongen.

Beslutet att sälja är taget i samråd med Anton och vi ser honom som ännu en i raden spelare vi utvecklat och som blir sålda och som en dag i framtiden återvänder till sitt hjärtas klubb. Anton är ännu ett bevis för vilken hög utbildningsnivå som AIK Ungdomsakademi håller. Att sälja en egenproducerad spelare är förknippat med dubbla känslor där stoltheten över hans utveckling tillslut trumfar känslan att inte ha honom i klubben, lite som när ens barn flyttar hemifrån. Anton blir köpt till en ansenlig summa utifrån sin kvarvarande kontraktslängd vilket vittnar om hans höga status hos Rostov vilket känns bra, vi önskar honom all lycka och en dag i framtiden på återseende säger Björn Wesström Sportchef i AIK Fotboll -Det har varit 9 fantastiska år både som ung , junior och seniorfotbollspelare i AIK, att ens spela 1 match i AIK var en dröm, att nu gjort 100 matcher och att kunna betala tillbaka tillklubben som gav mig chansen känns otroligt, tack till alla inom och runt om kring AIK, ledare spelare,supportrar. Vi ses! Säger Anton Salétros.

AIK Fotboll har infört en klassificering av spelartransfers baserad på den resultateffekt netto som uppkommer vid varje försäljning. Resultateffekten av denna försäljning beräknas vara i klass II enligt denna skala. För mer information om klassificeringen så hänvisas till AIK Fotbolls senaste kvartalsrapport.

Björn Wesström,  Sportchef AIK Fotboll

070 – 431 12 19, bjorn.wesstrom@aikfotboll.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2018 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i U19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se