Pontus Engblom lämnar AIK

Forwarden Pontus Engblom lämnar AIK den 16 juli 2012 efter att klubben kommit överens med norska FK Haugesund om en övergång. Engblom har spelat sex allsvenska matcher under den pågående säsongen och svarade för 1-0-målet hemma mot IFK Göteborg.

- Vi tackar Pontus för sina insatser i AIK och önskar honom all lycka till i hans nya klubb, säger AIK:s sportchef Jens T Andersson.

- Jag vill tacka alla i AIK och inte minst supportrarna för fina år i klubben och nu ser jag fram emot nya utmaningar i FK Haugesund, säger Pontus Engblom.

Jens T Andersson, Sportchef

Tel nr: 08-735 96 30

E-post: jens.andersson@aik.se

Om AIK Fotboll AB

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2012 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB har även ett samarbetsavtal med Akropolis IF, som spelar i Division 1 Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2020 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.