Akzo Nobel övertar bussmåleri i Katrineholm

Akzo Nobel övertar bussmåleri i Katrineholm 31 mars 2003. Akzo Nobel Car Refinishes tar den 1 april över verksamheten inklusive personal vid Omni AB:s bussmåleri i Katrineholm. - Lackering av fordon är vår nisch och genom övertagandet närmar vi oss en mycket viktig kund, säger företagets VD Taro Bruneheim. Huvudverksamheten vid måleriet i Katrineholm kommer även fortsättningsvis att vara lackeringar av busskarosser till Omni AB, som är ett dotterbolag till Scania. På sikt ser VD Taro Bruneheim dock möjligheter att utvidga verksamheten till att även omfatta andra typer av verksamheter inom fordonsområdet. - För Omni innebär övertagandet att vi helt kan fokusera på utveckling och karossering av Scanias stads- och linjebussar, säger VD Hans Hansson. Akzo Nobel tar över de 11 anställda som idag arbetar i måleriet samt även inventarier och utrustning. För ytterligare information kontakta: - Taro Bruneheim, Akzo Nobel Car Refinishes, tel 08 - 503 041 01 - Hans Hansson, Omni AB, tel 0150 - 720 25 Akzo Nobel förser kunder över hela världen med läkemedel, färg, och kemi. Koncernens omsättning för 2002 uppgick till ca 128 miljarder SEK. Akzo Nobel har för närvarande 68 000 medarbetare och verksamhet i 80 länder. Akzo Nobel Car Refinishes har sitt svenska huvudkontor i Tyresö och är en del av Akzo Nobel-koncernen. I Sverige har Akzo Nobel verksamhet på ett 30-tal platser och cirka 4500 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00070/wkr0002.pdf