Svensk i Akzo Nobels ledning får Nederländsk Riddarorden

Svensk i Akzo Nobels ledning får Nederländsk Riddarorden Stockholm, 30 april 2003 - Olle Werner, Senior Vice President Human Resources för Akzo Nobel koncernen, utnämndes igår till Riddare av Orange-Nassau ordern. Utmärkelsen delades ut i samband med firandet av Drottningens födelsedag, för förtjänstfulla insatser inom näringslivet. Olle Werner tog emot ordern från E.C. Bakker, Borgmästare i Hilversum, Nederländerna. För mer information: Akzo Nobel AB Anna Larsson, Informationschef, tel 0709-181778 Akzo Nobel förser kunder över hela världen med läkemedel, färg och kemi. Koncernens omsättning för 2002 uppgick till ca 128 miljarder kronor. Akzo Nobel har för närvarande 67 500 medarbetare i över 80 länder. Huvudkontoret ligger i Nederländerna. I Sverige har Akzo Nobel ca 4 500 anställda på ett 30-tal platser. Här finns internationella huvudkontor för fyra av Akzo Nobels affärsområden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/30/20030430BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/30/20030430BIT00760/wkr0002.pdf