Alecta minskar i Poolia

Alecta minskar i Poolia Tjänstepensionsföretaget Alecta har sålt ytterligare aktier i Poolia AB. Alectas innehav i Poolia AB motsvarar därmed 4,63 procent av kapitalet och 2,47 procent av rösterna. För ytterligare information, kontakta: Cecilia Schön Jansson, informationsdirektör, Alecta Telefon: 08-441 93 50, 070-526 93 50 Tjänstepensionsföretaget Alecta hanterar huvuddelen av tjänstepensionen ITP på uppdrag av Svenskt Näringsliv och PTK. Vi förvaltar drygt 330 miljarder kronor och ger service till 27 000 kundföretag och 1,6 miljoner försäkrade. Tack vare våra kostnadseffektiva lösningar kan dessa företag trygga ekonomin för sina anställda så länge de lever. Genom sjukförsäkringen som ingår i ITP kan vi även öka kundföretagens kunskap om sambandet mellan hälsa och lönsamhet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/11/20041110BIT22360/wkr0010.pdf