Hur påverkar störd sömn risken för utbrändhet?

Pressinbjudan Hur påverkar störd sömn risken för utbrändhet? Tjänstepensionsföretaget Alecta presenterar forskning som undersöker hur sömn påverkar risken att råka ut för stressrelaterade diagnoser. Studien har genomförts av IPM, Institutet för Psykosocial Medicin och Stiftelsen Stressmottagningen på uppdrag av Alecta. På pressträffen medverkar förutom Birgitta Rolander som ansvarar för välfärds- och forskningsfrågor på Alecta även professor Torbjörn Åkerstedt och docent Aleksander Perski som genomfört studien. Besök gärna "Hälsa och lönsamhet" på www.alecta.se för mer information om Alectas forskningsprojekt. Tid och plats Tisdagen den 25 mars klockan 10 - 11 Alecta Regeringsgatan 107 i Stockholm För frågor och anmälan kontakta Birgitta Rolander, ansvarig för välfärds- och forskningsfrågor, Alecta 08-441 65 50, 070-876 39 84 Johan Anderson, pressansvarig, Alecta 08-441 68 11, 070-288 68 11 Tjänstepensionsföretaget Alecta förvaltar cirka 280 miljarder kronor och ger service till 27 000 kundföretag och 1,5 miljoner försäkrade. På uppdrag av Svenskt Näringsliv och PTK hanterar vi tjänstepensionen ITP. Genom kostnadseffektiva lösningar ger vi företagen möjlighet att ge sina anställda ekonomisk trygghet under livet. Den sjukförsäkring som ingår i ITP har även lett till att vi kan ge kundföretagen kunskap om sambandet mellan hälsa och lönsamhet ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT01040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT01040/wkr0002.pdf