Ny ekonomidirektör i Alecta

Ny ekonomidirektör i Alecta Tjänstepensionsföretaget Alecta har rekryterat Maj-Charlotte Wallin som ny ekonomidirektör. Hon efterträder Kerstin Stenberg som går i pension. Maj-Charlotte Wallin tillträder som ekonomidirektör på Alecta den 1 juli och kommer att ingå i företagsledningen. Hon är 49 år och har bland annat arbetat som ekonomidirektör, affärsområdeschef och dotterbolags-vd inom Nordea, Skandia och Jones Lang Lasalle. Hon arbetar för närvarande som ekonomichef inom Stockholms läns landsting. - Jag beklagar mycket att Kerstin Stenberg valt att redan nu lämna Alecta. Samtidigt är jag mycket tillfreds med att ha lyckats rekrytera en så kompetent person som Maj-Charlotte Wallin som dessutom har en för Alecta mycket passande yrkeserfarenhet, säger Alectas vd Lars Otterbeck. För mer information, kontakta Lars Otterbeck, vd Alecta, 08-441 66 60 Cecilia Schön Jansson, informationsdirektör Alecta, 08-441 93 50, 070-526 93 50 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030319BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030319BIT00620/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030319BIT00620/bild.html Pictures