Presentation av Alectas åtgärdspaket

Presentation av Alectas åtgärdspaket Tjänstepensionsföretaget Alecta välkomnar till presskonferens för att informera kring det åtgärdspaket som beslutats av Alectas styrelse. I samband med frysningen av de företagsanknutna medlen hänvisade Alecta till ytterligare information senast vid månadsskiftet. Presskonferensen startar klockan 13:00 och äger rum i Alectas lokaler på Regeringsgatan 107 i Stockholm. För mer information Cecilia Schön Jansson, informationsdirektör Alecta telefon 08-441 93 50, 070-526 93 50 Johan Anderson, pressansvarig Alecta telefon 08-441 68 11, 070-288 68 11 Alecta är Nordens största tjänstepensionsföretag med ett förvaltat kapital på cirka 300 miljarder kronor. Kärnan i verksamheten är tjänstepensionen ITP som bygger på ett kollektivavtal mellan PTK och Svenskt Näringsliv. I ITP ingår ålderspension, sjukpension och familjepension, vilket ger de försäkrade ekonomisk trygghet under och efter arbetslivet. Alecta ger service till 27 000 företag och administrerar 1,5 miljoner försäkringar. Under senare år har Alecta utvecklat en omfattande kompetens inom hälsa, rehabilitering och prevention. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/28/20021028BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/28/20021028BIT00040/wkr0002.pdf