Pressinbjudan: Världsnyhet som främjar hälsa

Världsnyhet som främjar hälsa Tjänstepensionsföretaget Alecta och Uppsala Universitet presenterar forskningsresultat från en världsunik studie. Resultaten visar hur hälsa och välbefinnande kan bevaras och öka på arbetsplatser. Forskningen har genomförts av Institutionen för Folkhälso- och vårdvetenskap vid Uppsala Universitet och Alecta. Forskningen har mynnat ut i ett webbaserat verktyg. Förutom Birgitta Rolander, ansvarig för välfärds- och forskningsfrågor på Alecta, medverkar även forskarna Bengt Arnetz, Dan Hasson och Camilla Sundström. Testgruppen har bestått av anställda på IT- och mediaföretag. Läs gärna mer om projektet på alecta.se under rubriken Hälsa och lönsamhet. För en enklare planering ser vi gärna att ni anmäler er närvaro i förväg. Tid och plats Torsdagen den 9 oktober klockan 10:00 - 11:00 Alecta, Regeringsgatan 107 i Stockholm För frågor och anmälan: Johan Anderson, pressansvarig, Alecta 08-441 68 11, 070-288 68 11 johan.anderson@alecta.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20031006BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/06/20031006BIT00530/wkr0002.pdf