Alfa Laval har beslutat att uppta nya förhandlingar med den tidigare ägaren till bioKinetics Inc. Alfa Laval misstänker felaktigheter i redovisningen av vinstavräkningen för vissa kundprojekt i det nyligen förvärvade amerikanska bolaget bioKinetics. Detta har lett till att Alfa Laval har genomfört en fördjupad undersökning med särskild inriktning mot de misstänkta felaktigheterna. Det preliminära resultatet från denna undersökning stöder misstankarna. Alfa Laval har därför beslutat att uppta nya förhandlingar med den tidigare ägaren Kinetics Group Inc. Mot bakgrund av tillgänglig information bedöms felaktigheterna inte överstiga MSEK 40. För mer information kontakta gärna: Peter Torstensson Informationsdirektör Tel: 046 36 72 31 Mobil: 0709 33 72 31 peter.torstensson@alfalaval.com Mikael Sjöblom Investor Relations Tel: 046 36 74 82 Mobil: 0709 78 74 82 mikael.sjoblom@alfalaval.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT20160/wkr0006.pdf

Alfa Laval är en ledande, global leverantör av specialprodukter och processtekniska lösningar, baserade på nyckelteknologierna värmeöverföring, separering och flödeshantering. Företagets utrustning, system och tjänster bidrar till att förbättra prestanda i kundernas processer. De används för att värma, kyla, separera och transportera produkter i industrier som framställer livsmedel och drycker, kemikalier, läkemedel, stärkelse, socker och etanol. Alfa Lavals lösningar används också i kraftverk, ombord på fartyg, inom olja och gasutvinning, i verkstadssektorn, i gruvindustrin, för hantering av slam och avloppsvatten, för komfortklimat samt i kylsystem. Alfa Lavals världsomspännande organisation arbetar nära kunderna i nästan 100 länder och hjälper dem att ligga i frontlinjen. Alfa Laval, som är noterat på Nasdaq OMX, hade 2018 en omsättning på cirka 40,7 miljarder kronor och har cirka 17 200 anställda.